– Vi flyr tusenvis av mennesker over hele verden til nye reisemål hver eneste dag, og vi vet hvor vanskelig det kan være å finne frem når du er på et nytt sted. Derfor ønsker vi å gjøre det så enkelt som mulig for våre reisende. Bare send oss en emoji av hva du leter til oss i messenger, og vi viser deg vei, Carina Bergqvist, pressekontakt for KLM i Norden i en pressemelding.
Hjelper kundene der de er
Daglig sendes det millioner av emojis rundt om i verden som en del av måten folk kommuniserer med hverandre på. Det hollandske flyselskapet mener det viktigste er å treffe kundene der de faktisk er, og med måter å kommunisere på som de faktisk bruker til daglig.
– Dette er det som gjør kombinasjonen med messenger så bra. Vi kan hjelpe våre kunder gjennom de programmene de faktisk bruker i hverdagen. Siden mars i fjor har vi gitt alle våre kunder muligheten til å få all reiseinformasjon gjennom messenger. Nå tar vi dette til et nytt nivå, fortsetter Bergqvist.