Siden lanseringen av mobilnettsider i desember 2015, har trafikken fra mobiltelefon til choice.no økt med mer enn 400 prosent, ifølge en pressemelding fra selskapet. Bakgrunnen for veksten henger ifølge Choice sammen med økende mobilbruk blant gjestene, og et enkelt brukergrensesnitt på mobil-nettsider.
– Gjestenes ønsker er vår lov! Mens trafikken til Nordic Choice Hotels sine nettsider fra datamaskiner og nettbrett holder seg stabil, har trafikken fra mobiltelefon skutt i været Derfor lanserer vi nå, som første nordiske hotellselskap, vår egen app, sier Petter A. Stordalen, eier og styreleder i Nordic Choice Hotels.
– Mobiltrafikk står nå for hele 41 prosent av trafikken til nettsidene. Utviklingen peker i retning av stadig økende mobilbruk, og vi jobber knallhardt for å svare raskest mulig på gjestenes preferanser, sier han videre i pressemeldingen.
Gjestene kan nå booke opphold direkte i appen, sjekke inn og ut direkte via mobilen og få en enkel oversikt over fremtidige hotellopphold. Gjesten får dessuten direkte tilgang til all informasjon rundt sitt Nordic Choice Club-medlemskap og får først tilgang på tilbud og nye tjenester.
Appen blir oppdatert med flere funksjoner i løpet av 2017, blant annet med såkalt Room-optimizer, som gjør det mulig for gjestene å selv velge hvilket rom de vil bo på når de booker.
– Hele formålet med appen er å gjøre livet lettere for gjestene våre. De skal kunne booke og betale for hotelloppholdet, få kvitteringer rett på mail, holde seg oppdatert rundt sitt medlemskap og ha all kontaktinfo til hotellet lett tilgjengelig, sier Lisa Farrar, Chief Digital Officer i Nordic Choice Hotels.
Appen er tilgjengelig for iOS-brukere i App Store under navnet Nordic Choice Hotels.