Kjøp flybilletter på Facebook Messenger

Malaysia Airlines er første selskap som selger billetter på en app tilknyttet Facebook Messenger
Snart kan du kjøpe flybilletter på Facebook Messenger

Nye løsninger for kjøå av flybilletter kommer på løpende bånd. For få år siden skiftet vi fra å kjøpe flybilletter i fysiske reisebyråer, til å kjøpe via deres nettsider. Så kom søkemotorene som hjalp oss å finne de rimeligste billettene, og nettbyråene som presset prisene og lot oss reisende gjøre arbeidet. Nå kommer nok en løsning. Bestill og betal billetter gjennom Facebook Messenger.

 

Tekst og foto: Pressemelding Amadeus Scandinavia

Epost: [email protected]

 

Sammen med Amadeus har Malaysia Airlines lansert MHchat, en funksjon som hjelper reisende å bestille og betale flybilletter gjennom den populære appen Facebook Messenger. Amadeus Chatbot for Airlines er en ny løsning basert på kunstig intelligens som er utviklet sammen med Malaysia Airlines som første pilotkunde.

Enklere å bestille flybilletter

Løsningen er spesielt utviklet for å gjøre det enklere for kundene å bestille flybilletter, laste ned bestillinger og stille spørsmål via et sosialt medium som de allerede kjenner godt. Det er også mulig å gjennomføre kjøp med sikker betaling samt få en oversikt over reisen direkte i appen.

Malaysia Airlines er det første selskapet som bruker appen som gjør at billetter kan kjøpes på Facebook Messenger. Foto Malaysia Airlines

Du chatter med en robot

Chatteroboten er utformet for å ligne en menneskelig samtale og fungerer som en reisekamerat som forstår de reisendes behov. Den er tilgjengelig døgnet rundt og kan hjelpe de reisende med å gjennomføre smidigere transaksjoner, raske svar og samtaler når det passer dem.

– Kundens opplevelse er vår fremste prioritet hos Malaysia Airlines. Det er vårt mål at vi hele tiden skal utvikle oss på dette punktet, sier Captain Izham Ismail, CEO i Malaysia Airlines. 

Skal integreres med Alexa

Amadeus’ chatterobot kan tilpasses til andre flyselskaper for å bidra til økt kundetilfredsstillelse, øke omsetningen og spare penger på kundestøtte. I løpet av den tiden Malaysia pilottester Airlines MHchat vil Amadeus fortsette å utvikle sin teknologi og styrke chatteroboten med nye funksjoner som flere språk, støttefunksjoner for bestillingssystemet og integrering med Amazons stemmestyringsfunksjon Alexa.

– MHchat er et resultat av Malaysia Airlines engasjement med tanke på å utvikle sine digitale kanaler. Vi er glade over at vi har kunnet bidra til deres digitale satsning, sier Cyril Tetaz, Executive Vice President, Airlines, Asia Pacific i Amadeus. En fleksibel arbeidsmåte er avgjørende når man jobber med innovative løsninger, og sammen har vi utviklet denne innovative plattformen på kun tre måneder.

Amadeus Chatbot for Airlines er et viktig skritt på veien mot Amadeus’ overgripende mål om å forme fremtidens reisende gjennom å utvikle teknologi som påvirker det globale samfunnet på en positiv måte.

 

Les om steder Malaysia Airlines flyr:
Malakka – den gamle sjørøverbyen
Mattur i Malaysia – Smaken av Kuala Lumpur
Kategori
ForbrukerstoffNyheterPressemelding

RELATED BY